Hathors Grotte

Andet foredrag i en række på tre: Hathors Grotte; aspekter af de gamle ægypteres seksualitet, v. mag. art. Lise Manniche, Ph.d.

Torsdag 1. oktober 2015,  kl. 17:30 - 19:00

Antikmuseet, Victor Albecks Vej 3, bygn. 1414, 8000 Arhus C

Antikmuseet i samarbejde med Dansk Ægyptologisk Selskab

Hathors Grotte; aspekter af de gamle ægypteres seksualitet

v. mag. art. Lise Manniche, Ph.d.

I samarbejde med Dansk Ægyptologisk Selskab inviterer Antikmuseet til foredrag om aspekter af de gamle ægypteres seksualitet.

Lise Manniche har i snart mange år forsket i forskellige aspekter af de gamle ægypteres seksualitet. Dette nye foredrag vil præsentere nogle eksempler på, hvordan den kvindelige anatomi blev anvendt til at visualisere komplekse forestillinger om livets begyndelse og ende både i gudernes og kongernes sfære og hos almindelige dødelige. Hun vil endvidere give eksempler på, hvordan dette vil blive udbygget i kommende studier.

Antikmuseet (www.antikmuseet.au.dk) og Dansk Ægyptologisk Selskab(www.daes.dk).

Alle er velkomne

NB: Mødetid er kl. 17.20! Vær venligst præcis, da døren låses! Foredraget finder sted på Antikmuseet, der holder åbent fra kl. 16.30.