Vinterferie på Antikmuseet

Fra mandag til torsdag er der vinterferie på Antikmuseet, hvor der er et væld af gratis aktiviteter fra kl. 12.00-16.00. Der er som altid gratis adgang til museet for alle. Tag en eftermiddagssnack med og nyd den sammen med en kop gratis kaffe eller te.

mandag 11. februar 2019, kl. 12:00 - torsdag 14. februar 2019, kl. 16:00

Antikmuseet, Victor Albecks Vej 3, bygn. 1414, Aarhus Universitet, Aarhus C

Find En Skulptur

• Vi har taget billeder af detaljer på flere af museets skulpturer og udfordrer dig til at finde de rigtige skulpturer. Der er en lille præmie, hvis det lykkes!

Tip En 10'er Om Ægypten

• Synes du Ægypten og mumier er spændende? Gå i kælderen og mød vores mumie Ta-bast og prøv kræfter med vores 10 spørgsmål om Ægypten. 10 rigtige giver en lille præmie!

Huske/Vendespil med figurer fra den græske mytologi

• God til at huske billeder? Så skal du prøve vores vendespil. Et par består af en figur og vedkommendes symbol (Et lille tip: Symbolet kan ses på brikken med figuren). Mor og far må gerne være med.

Antikmuseets quizkryds

• Kan du lide udfordringer? Og ord? Så prøv vores billedkrydsord for lidt større børn. Kan du løse den, så er der en lille præmie!

Antikmuseets Marathon

• For de helt seje har vi en opgave med 42 spørgsmål om antikken. Svarene findes på museet, men du skal bruge øjnene og fantasien for at løse opgaverne. Klarer du dig igennem, får du det særlige Marathon-Diplom. For lidt større børn.

Tegne - hygge hjørne

• ­Gratis malebog du kan tage med hjem.
  • ­Tegninger af skulpturer og vasemalerier, som kan farvelægges.

Gæt en genstand (OBS. kun kl. 13.00-14.00)