WORKSHOP

ANCIENT EGYPTIAN LANGUAGE v. Essam El-Din Ibrahim, direktør i det Ægyptiske Ministerium for Antikviteter, tidl. direktør for det Ægyptiske Museum i Cairo.

Mandag 6. maj 2019,  kl. 14:00 - 16:00

DET ANTIKKE ÆGYPTEN OG HIEROGLYFFER

Antikmuseet tilbyder en eftermiddag med oplæg og workshop om det antikke Ægypten og hieroglyffer.

Eftermiddagen starter med et oplæg v. Farida Badr, lektor, Arabisk og Islamstudier, Aarhus Universitet.

Herefter afholdes workshop om hieroglyffer af Mr. Essam El-Din Ibrahim, direktør i det Ægyptiske Ministerium for antikviteter og tidligere direktør for det Ægyptiske Museum i Cairo.

Afkodning af hieroglyffer er en vigtig kilde til informationer om oldtidens Ægypten. På Antikmuseet kan man studere mumien af tempelsangerinden Ta-Bast, der døde for ca. 3100 år siden. Alt, hvad vi ved om hende, stammer fra hieroglyfferne på hendes sarkofag.

OBS: Workshoppen afholdes på engelsk. Den er gratis og åben for alle.