and still it moves; ÅBNING AF UDSTILLINGEN

An ongoing art art project

Fredag 2. oktober 2020,  kl. 15:00 - 17:00

Antikmuseet, Victor Albecks Vej 3, bygn. 1414, Aarhus Universitet, 8000 Aarhus C

and still it moves

Totalinstallation om bevægelse og forandring

Det er processen, der er kunstværket i udstillingen and still it moves på Antikmuseet i Aarhus. Den former sig som en installation, der forandrer sig løbende i hele udstillingsperioden.

Flytbare, farverige forhæng, lys og markeringer på gulvet aktiverer bevægelsen i de umiddelbart stivnede skulpturer i museet. Forandring er i sig selv en bevægelse og opfattelsen af forandring er også en form for bevægelse. Installationen skal bevæge vores syn på fortiden, og dermed hvor vi kan bevæge os og hinanden hen.

Hver måned udforskes temaet bevægelse yderligere gennem tematiske events med forskere og performere, der inviteres til at interagere med installationen. Temaer og datoer annonceres her på siden, på museets Facebookside og Instagram.

Bag kunstprojektet and still it moves står Ulla Eriksen (DK), Maria Michailidou (GR) og Mette Borup Kristensen (DK).

Projektet er støttet af Kulturudviklingspuljen i Århus og Statens Kunstfond, og kan ses indtil den 28. marts 2021.