FOREDRAG: Dansk Ægyptologisk Selskab

Torsdag 9. marts 2023,  kl. 16:00 - 19:00

Antikmuseet, Victor Albecksvej 3, bygning 1414, 8000 Aarhus C

Dansk Ægyptologisk Selskab

Ikke alle tilhører til Dansk Ægyptologisk Selskabs foredrag på Antikmuseet er medlemmer af DÆS, og flere gæster har udtrykt ønske om en mere grundlæggende viden om Ægyptens oldtid.
Dansk Ægyptologisk Selskab og Antikmuseet inviterer derfor til fyraftens-seminar med Cand.phil. Mette Gregersen, der vil give en introduktion til de forskellige perioder i Ægyptens historie, en indføring i ægyptisk religion og en omtale af hieroglyfskriften og dens tydning.
Der er afsat tre timer til gennemgangen med indlagte pauser, og alle er velkomne. Også hvis man bare vil have genopfrisket sin viden om dynastier, faraoner, ægyptiske guder og hieroglyffer.

OBS: Vær opmærksom på arrangementet varer 3 timer. Der er indlagt pauser og man er velkommen til at medbringe lidt mad og/eller drikke.

Dansk Ægyptologisk Selskab: www.daes.dk