Græsk komedie på Antikmuseet

Lørdag 18. november 2023,  kl. 18:00 - 22:00

Antikmuseet, Victor Albecks Vej 3, bygn. 1414, Aarhus Universitet

FRØERNE
Tag med teater- og vinguden Dionysos på rejse gennem underverdenen Hades i søgen efter den bedste dramatiker, når Klassisk Komediekult puster nyt liv i Aristofanes' antikke græske komedie.

Vi sender en varm tanke til de græske amfiteatre ved at placere publikum på trappen ned i museet. Medbring evt. en hynde eller et tæppe at sidde på. Der vil være begrænsede stolepladser til dem, der ikke kan sidde behageligt på gulvet.
Lørdag aften er der præmiere efterfulgt af reception. Alle opfordres til at medbring lidt at drikke og måske en bid mad og blive hængende efter forestillingen, evt. med store buketter blomster og parfumeret undertøj til skuespillerne. Dørene åbner kl. 18, og vi begynder kl. 19.
FRØERNE spilles også søndag eftermiddag. Museet er åbent fra kl. 12, og forestillingen begynder kl. 14.
Entré er helt gratis og reservation er ikke absolut nødvendig, men vær helt sikker på at få en plads ved at sende en e-mail til antikmuseet@au.dk og oplyse hvor mange I kommer og hvilken dag.