Klassisk cafe: Antikkens poesi

Jeg er grønnere end græs – fragmenter af Sapfo

Tirsdag 7. september 2021,  kl. 16:00 - 17:30

Antikmuseet, Aarhus Universitet, Victor Albecks Vej 3, bygn. 1414

Antikmuseet afholder fem klassisk cafe dage som en del af festivalen Golden Days - ANTIKKEN

Den første samlede danske oversættelse af Sapfos digte. Filologerne Lene Carlskov og Signe Andersen samt billedkunstner Mille Søndergaard, der står bag udgivelsen, fortæller om, hvordan man kan formidle den antikke poesis sang i oversættelse og grafik.

Sapfo er antikkens mest berømte kvindelige digter. Hendes digte ulmer af begær efter begge køn, af opstemthed, forargelse over tilværelsen, glæden ved smukke ting og sitrende ironi. Hun levede og skrev på den græske ø Lesbos i 600-tallet f.v.t, men hendes digte synger til os i dag på tværs af årtusinderne.

Der er begrænset pladser ved arrangementet, og pladser skal derfor reserveres mod et gebyr på 5 kr. på ovenstående tilmeldingslink.