Klassisk cafe: Handel med oldsager

Museumsleder Vinnie Nørskov fører jer ind i den internationale kunsthandels baglokaler

Mandag 13. september 2021,  kl. 16:00 - 17:30

Antikmuseet, Aarhus Universitet, Victor Albecks Vej 3, bygn. 1414

Antikmuseet afholder fem klassisk cafe dage som en del af festivalen Golden Days - ANTIKKEN

I den internationale kunsthandels lukkede baglokaler mødes gravrøvere med mellemmænd, som sælger oldsager videre til kunsthandlere, museer og rige samlere, der alle er en del af en international elite, hvor regler tilpasses efter behov.

Vinnie Nørskov tager udgangspunkt i arkæologiske oldsager deponeret på Antikmuseet, som blev fundet i et lager i Schweiz i 2014. Lageret tilhørte kunsthandleren Robin Symes, der har solgt oldsager til store museer og kunstsamlere over hele verden. I dag lever han under jorden, og ingen ved, hvor han er.

Der er begrænset pladser ved arrangementet og pladser skal derfor reserveres mod et gebyr på 5 kr. på ovenstående tilmeldingslink.