Performance: The Project Space

Et område af Antikmuseet kaldes den næste tid the Project Space som del af den igangværende udstilling ‘and still it moves’ på museet med kunstnerne Maria Michailidou, Mette Borup Kristensen og Ulla Eriksen. Her sættes skulpturer, ideer, gips, anden kunst og objekter i forbindelse med hinanden og museets øvrige værker.

Søndag 15. november 2020,  kl. 13:00 - 15:00

Antikmuseet, Aarhus Universitet, Victor Albecks Vej 3, bygning 1414, 8000 Aarhus C

Antikmuseet, Aarhus University

Kunstprojektet and it still moves er en udstilling om - og med - bevægelse, der aktiverer museets afstøbnings-samling. Kunstnere bag, Ulla Eriksen (DK), Maria Michailidou (GR) og Mette Borup Kristensen (DK) har udviklet deres egen metode til at fokusere, indsamle materiale og dokumentere processer, og de kalder den The Performative Way. I løbet af udstillingen afholder gruppen løbende events. Dette er andet event ud af en række månedlige events i udstillingens seks måneder lange program.

The project space - Søndag d. 15. september kl. 13:00-15.00

Performative Readings + Project Space visit
Et område af Antikmuseet kaldes den næste tid the Project Space, som del af den igangværende udstilling ‘and still it moves’ på museet med kunstnerne Maria Michailidou, Mette Borup Kristensen og Ulla Eriksen. Her sættes skulpturer, ideer, gips, anden kunst og objekter i forbindelse med hinanden og museets øvrige værker.

I tidsrummet mellem kl. 13.00-15.00 sker performativ tekstoplæsning, og det er muligt at tale med kunstnerne om udstillingen og tankerne bag de processuelle værker, hvor kompositioner af skitser, materialeophobninger og nedbrydnigsparate objekter i the Project Space danner stedspecifik ramme.

Af hensyn til corona-restriktioner vil der hver hele og halve time starte en runde med mindre grupper i the Project Space.

Projektet er støttet af Statens Kunstfond, Kulturudviklingspuljen i Århus og Billedhuggeren, professor Gottfred Eickhoff og hustrus, maleren Gerda Eickhoffs Fond. Følg projektet på instagram: and_still_it_moves.