Akropolis i Athen har siden den klassiske oldtid stået som indbegrebet af den ypperste kunst. Det centrale bygningsværk Parthenon tog kun 15 år at opføre, og processen førte til udviklingen af den klassiske stil, som er blevet beundret af kunstnere i flere perioder siden. Datidens mest berømte græske billedhugger Fidias planlagde og koordinerede arbejdet. Allerede i antikken blev bygningsværkerne og deres udsmykning kopieret og inspirerede andre kunstnere. I dag strømmer kunstnere stadig til Athen for at hente inspiration. Kunstnere besidder en særlig årvågenhed og evne til at se, hvad som kan være mere upåagtet af andre, og deres genfortolkninger af fortidens mesterværker kan løbende åbne vore øjne for helt ny vinkler og perspektiver. Med denne løbende dialog bliver fortiden hele tiden aktuel i nutiden.
De tre nulevende danske billedkunstnere Søren Elgaard, Karin Birgitte Lund og Bjarke Regn Svendsen satte hinanden stævne på Akropolis, sammen med kurator og forfatter Hanne Pedersen. At det blev et frugtbart møde vidner samtaler, interviews og nye kunstværker om. Fragmenterne og sporene fra fortiden rummer skønhed og fortolkningsmuligheder, som stadig bider sig fast i deres kunstneriske virke.